Kisah Ketabahan ‘Ternyata Sebuah Bahagia’

Astro akan melancarkan drama terbaru berjudul “Ternyata Sebuah Bahagia”, yang merupakan karya dari Suhan Movies. Drama ini mengisahkan perjalanan seorang lelaki yang hampir merenggut nyawanya. Diberi kesempatan kedua untuk memperbaiki kehidupannya, dia kini berhadapan dengan pelbagai cabaran dalam usaha membimbing keluarganya. Tayangan drama ini akan berlangsung di slot Tiara, bermula 23 September, setiap Isnin hingga Jumaat, pada pukul 6 petang di saluran Astro Ria (Saluran 104), serta boleh ditonton melalui platform On Demand, Astro GO, dan sooka.

“Ternyata Sebuah Bahagia” adalah sebuah kisah keluarga yang sarat dengan pengajaran, menceritakan usaha seorang lelaki dalam membimbing keluarganya yang telah jauh tersasar dari ajaran agama. Elemen cinta segi tiga dan konflik kekeluargaan menjadi inti cerita ini. Lagu rasmi bertajuk “Perisai Cinta” yang dinyanyikan oleh Liza Hanim juga memberi nilai tambahan kepada drama ini.

Drama ini terdiri daripada 40 episod dan memaparkan penceritaan yang penuh emosi hasil kerjasama pengarah Nur Ain Shariff dan Ejump Mohd. Antara barisan pelakon yang menyerlah termasuk Che Puan Sarimah Ibrahim sebagai Datin Jeanice, Zamarul Hisham sebagai Datuk Zamani, dan Datin Elvina Mohd sebagai Rhea, dengan sokongan dari Dewi Remaja Myra Afrina dan Lorenzo Irmann.

Idlan Zahari, Pengurus Saluran Astro Ria, mengungkapkan, “Ternyata Sebuah Bahagia menampilkan pelakon berbakat serta skrip yang mantap, yang diharapkan dapat memberikan pengajaran dan hiburan kepada penonton. Kisah rumah tangga yang diolah dengan baik oleh pengarah, disertai konflik yang menyentuh pasti akan menggetarkan hati penonton. Kami juga mendengar permintaan penonton untuk menyaksikan gandingan Che Puan Sarimah Ibrahim dan Zamarul Hisham, serta kemunculan Datin Elvina Mohamed yang sudah dikenali di kalangan peminat drama panjang.”

Pengarah “Ternyata Sebuah Bahagia”, Nur Ain Shariff dan Ejump Mohd, berkata, “Kita sedar bahawa isu-isu yang berlaku dalam masyarakat dapat diterjemahkan dalam bentuk drama, yang pastinya akan menarik perhatian penonton. Harapan kami agar penonton dapat menikmati naskah ini sepenuhnya dan lebih menghargai keluarga mereka selepas menontonnya. Di samping mesej keagamaan, kekuatan watak seorang ayah yang berusaha memulihkan keluarganya yang berantakan adalah tema utama dalam drama ini.”

Kisah ini berpusat kepada Datuk Zamani yang hampir kehilangan nyawanya akibat serangan angin ahmar di sebuah kelab malam. Insiden tersebut menyebabkan keluarganya berpecah. Setelah pulih, Datuk Zamani bertekad untuk mengubah cara hidupnya dan mendalami ilmu agama. Perubahan ini memberi kesan kepada isterinya, Jeanice, yang tidak pernah terdedah kepada ajaran Islam. Jeanice mula menyedari kepentingan agama dan berusaha untuk menyesuaikan diri dengan tuntutan tersebut. Namun, Rhea yang dipinang oleh Jeanice memiliki agenda tersembunyi, bekerja sama dengan bekas kekasihnya untuk menjatuhkan perniagaan dan keluarga Datuk Zamani.

Siri drama terbaru Astro, “Ternyata Sebuah Bahagia”, akan memulakan tayangannya pada 23 September, setiap Isnin hingga Jumaat, pada jam 6 petang di Astro Ria (Saluran 104), dan juga boleh diakses melalui On Demand, Astro GO, dan sooka.

Daftar sekarang untuk mendapatkan tawaran terhad dari Astro Baharu, JUALAN JIMAT BESAR dengan harga serendah RM41.99/sebulan dan pemasangan percuma*. Dapatkan hiburan terbaik dalam satu platform! Kunjungi astro.com.my untuk maklumat lanjut mengenai langganan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *