Mon. Apr 15th, 2024

FENIX360, platform media sosial pertama di dunia yang berpusat kepada artis, terus memberikan sokongan dan memperkasakan artis dalam usaha kreatif mereka. FENIX360 mengubah cara artis berhubung dengan penonton, berkolaborasi dengan rakan sekerja, dan mengekalkan kerjaya kreatif mereka.

Pelancaran FENIX360 di Jakarta bulan lalu merupakan perkembangan penting dalam komuniti kreatif.

Allan Klepfisz, CEO FENIX360 menekankan, “FENIX360 bukan hanya aplikasi; ia merupakan gerakan untuk mengubah landskap artistik, mengalihkan fokus dari platform kepada artis, mencipta persekitaran holistik bagi artis untuk mempamer dan mengkomersialkan hasil kerja mereka.”

Aplikasi inovatif ini direka untuk memperkasakan artis, memberikan peluang terbaik untuk meningkatkan pendapatan dari usaha kreatif mereka, menetapkan standard baru dalam bidang seni dan sektor kreatif yang membezakannya daripada platform media sosial lain.

Di FENIX360, pelbagai pencipta seperti ahli muzik, penari, pengeluar, artis, model, dan pereka dapat memperoleh bahagian pendapatan yang besar dari iklan dan transaksi lain, termasuk jualan barang dagangan dan siaran langsung. Platform ini mendorong hubungan yang lebih mendalam antara artis dan peminat, memberi manfaat kepada kedua-dua pihak.

Platform ini yang berpusat kepada artis mengintegrasikan kandungan dari pelbagai sumber seperti YouTube, Instagram, dan Facebook, menawarkan pengalaman menyeluruh untuk pencipta dan peminat.

Platform ini sedang meraikan pelancarannya di negara-negara utama dengan acara langsung, mempromosikan bakat tempatan dan antarabangsa, bermula dengan Indonesia, Malaysia, dan Filipina. Kolaborasi dengan pengaruh tempatan dan artis akan menyesuaikan FENIX360 untuk setiap pasaran, meningkatkan daya tariknya.

FENIX360 kini mempersembahkan FENIX360 Live! di Malaysia pada 21 Januari 2024 di Jiospace, Petaling Jaya dengan persembahan oleh Imsomniacks, MASDO, Noh Salleh, MYO (Jemson), Leaism, dan The Frankie Sixes! Turut menyertai barisan adalah DJ Jemput Dengar! Bermula dari 4.30 petang hingga 10.30 malam, pintu akan dibuka pada jam 4 petang.

Masuk adalah berdasarkan kepada siapa cepat dia dapat, sehingga 2000 orang, dengan syarat yang sangat mudah iaitu dengan memuat turun aplikasi FENIX360 dari Google Play Store atau Apple App Store, dan mendaftar sebagai pengguna, tanpa bayaran atau langganan yang diperlukan.

“Kami bangga mempersembahkan FENIX360 sebagai platform yang benar-benar berpusat kepada artis. Kami sangat gembira melaksanakan acara pelancaran di Malaysia kerana kami yakin pencipta dan artis Malaysia akan mendapat manfaat yang signifikan dari pelancaran aplikasi ini,” kata Sandy Monteiro, CEO FENIX360 Asia Pasifik.

FENIX360 berhasrat untuk berkembang di ASEAN dengan acara langsung akan datang di Filipina dan Singapura. FENIX360 Live! di Indonesia telah berlangsung semalam di Jakarta, Bengkel Space, SCBD Complex, dengan persembahan oleh Voice Of Baceprot, ST12, Hijau Daun, Goliath, Angkasa, Nirwana, Raffa Affar, Dimansyah Laitupa, dan Oomleo Berkaroke.

Aplikasi FENIX360 kini boleh didapati di fenix360.com dan di platform iOS dan Android secara global.

 

 

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *